PROGRAM
Dorota Cetnarska, AMS
Z wykształcenia socjolog, od 14 lat związana z badaniami w mediach. W AMS odpowiada za projekty badawcze oraz obszar marketingowego wsparcia sprzedaży w zakresie tworzenia strategii i innowacji produktowych. Prowadzi wewnętrzne szkolenia i warsztaty z efektywnej sprzedaży.
Waldemar Kruk, AMS
Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego oraz Executive MBA (Uniwersytet Warszawski we współpracy z University of Illinois at Urbana – Champaign USA). Z branżą reklamową związany od 1994r. Współtwórca standardu badań czytelnictwa (PBC) i badania audytorium radiowego (RadioTrack). W latach 2004-2013 prezes zarządu w Polskie Badania Outdooru Sp. z o.o.
Właściciel INSIGHT PRO, firmy doradczej specjalizującej się w analizach strategicznych, data-miningowych oraz narzędziach wspomagających marketing sprzedaży. Doradca ds. rozwiązań biznesowych w AMS SA (Grupa Agora). Członek Rady Nadzorczej Instytutu Badań Outdooru Sp. z o.o.
Żyjemy w czasach z jednej strony rozwoju technologii cyfrowych (w tym mobilnych), z drugiej – w świecie Big Data. Oba te trendy rozbudzają oczekiwanie coraz lepszej jakości opisu konsumentów, by na nowo skutecznie podejmować decyzje biznesowe.
Czy to oczekiwanie jest już do spełnienia? Zbieranie danych cyfrowych odbywa się na wielką skalę – przy czym dane nie zawsze są dostępne. Często ich właściciele nie widzą ich użyteczności lub "trzymają je" na lepsze czasy.
O cyfrowych śladach mobilności konsumentów (aktywność w świecie fizycznym vs aktywność w świecie cyfrowym) chcemy opowiedzieć na przykładzie naszych doświadczeń z Big Data.
Zastosowanie wniosków w codziennej praktyce badawczej lub/i marketingowej.
a) Pokażemy perspektywę klienta instytutów badawczych, jego potrzeby i ograniczenia związane z komunikacją i budowaniem biznesu wykorzystującego Big Data świata cyfrowego (korzyść dla badacza).
b) Podzielimy się doświadczeniem dotyczącym radzenia sobie w sytuacji braku satysfakcjonującej informacji o użytkowniku cyfrowych rozwiązań (korzyść dla marketera).
Na przykładzie naszego doświadczenia z Big Data przedstawimy jak od strony praktycznej można pokonać trudności w dostępie do informacji o mobilności konsumentów. Oraz jak je wykorzystać w prowadzonym biznesie.
Trudności w dostępie do informacji? Brak integratora danych cyfrowym na poziomie poszczególnych branż (nie mówiąc o gospodarce w ujęciu krajowym) nie buduje ram "zdrowej" konkurencji. Gospodarka oparta na Big Data powinna uwzględniać dostęp do danych dla MŚP, bo sama edukacja cyfrowa docelowo nie wystarczy.
Wykorzystanie danych cyfrowych z aplikacji i baz poprzez tworzenie narzędzi to droga do podnoszenia efektywności decyzji biznesowych. Tworzenie takiego ekosystemu to rozwiązanie dla całych gospodarek i ułatwienie dla marketerów, którzy nie będą jak dzisiaj zmuszeni do bycia "śledczym" w sprawie.
Sięgniecie do Dużych Zbiorów kreuje nowe potrzeby i nowe rozwiązania, zarówno po stronie marketerów, jak również instytutów badawczych.
Oś prezentacji oparta będzie m.in. na źródłach danych cyfrowych, które zostały pozyskane, przeanalizowane i wykorzystane w codziennej praktyce biznesowej i badawczej w AMS SA. Zastosowanie tych danych to m.in. decyzje inwestycyjne w zakresie geomarketingu.
Dorota Cetnarska, AMS
Z wykształcenia socjolog, od 14 lat związana z badaniami w mediach. W AMS odpowiada za projekty badawcze oraz obszar marketingowego wsparcia sprzedaży w zakresie tworzenia strategii i innowacji produktowych. Prowadzi wewnętrzne szkolenia i warsztaty z efektywnej sprzedaży.
Waldemar Kruk, AMS
Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego oraz Executive MBA (Uniwersytet Warszawski we współpracy z University of Illinois at Urbana – Champaign USA). Z branżą reklamową związany od 1994r. Współtwórca standardu badań czytelnictwa (PBC) i badania audytorium radiowego (RadioTrack). W latach 2004-2013 prezes zarządu w Polskie Badania Outdooru Sp. z o.o.
Właściciel INSIGHT PRO, firmy doradczej specjalizującej się w analizach strategicznych, data-miningowych oraz narzędziach wspomagających marketing sprzedaży. Doradca ds. rozwiązań biznesowych w AMS SA (Grupa Agora). Członek Rady Nadzorczej Instytutu Badań Outdooru Sp. z o.o.
Żyjemy w czasach z jednej strony rozwoju technologii cyfrowych (w tym mobilnych), z drugiej – w świecie Big Data. Oba te trendy rozbudzają oczekiwanie coraz lepszej jakości opisu konsumentów, by na nowo skutecznie podejmować decyzje biznesowe.
Czy to oczekiwanie jest już do spełnienia? Zbieranie danych cyfrowych odbywa się na wielką skalę – przy czym dane nie zawsze są dostępne. Często ich właściciele nie widzą ich użyteczności lub "trzymają je" na lepsze czasy.
O cyfrowych śladach mobilności konsumentów (aktywność w świecie fizycznym vs aktywność w świecie cyfrowym) chcemy opowiedzieć na przykładzie naszych doświadczeń z Big Data.
Zastosowanie wniosków w codziennej praktyce badawczej lub/i marketingowej.
a) Pokażemy perspektywę klienta instytutów badawczych, jego potrzeby i ograniczenia związane z komunikacją i budowaniem biznesu wykorzystującego Big Data świata cyfrowego (korzyść dla badacza).
b) Podzielimy się doświadczeniem dotyczącym radzenia sobie w sytuacji braku satysfakcjonującej informacji o użytkowniku cyfrowych rozwiązań (korzyść dla marketera).
Na przykładzie naszego doświadczenia z Big Data przedstawimy jak od strony praktycznej można pokonać trudności w dostępie do informacji o mobilności konsumentów. Oraz jak je wykorzystać w prowadzonym biznesie.
Trudności w dostępie do informacji? Brak integratora danych cyfrowym na poziomie poszczególnych branż (nie mówiąc o gospodarce w ujęciu krajowym) nie buduje ram "zdrowej" konkurencji. Gospodarka oparta na Big Data powinna uwzględniać dostęp do danych dla MŚP, bo sama edukacja cyfrowa docelowo nie wystarczy.
Wykorzystanie danych cyfrowych z aplikacji i baz poprzez tworzenie narzędzi to droga do podnoszenia efektywności decyzji biznesowych. Tworzenie takiego ekosystemu to rozwiązanie dla całych gospodarek i ułatwienie dla marketerów, którzy nie będą jak dzisiaj zmuszeni do bycia "śledczym" w sprawie.
Sięgniecie do Dużych Zbiorów kreuje nowe potrzeby i nowe rozwiązania, zarówno po stronie marketerów, jak również instytutów badawczych.
Oś prezentacji oparta będzie m.in. na źródłach danych cyfrowych, które zostały pozyskane, przeanalizowane i wykorzystane w codziennej praktyce biznesowej i badawczej w AMS SA. Zastosowanie tych danych to m.in. decyzje inwestycyjne w zakresie geomarketingu.