PROGRAM
Paulina Sobieszuk, Fundacja TechSoup
Koordynatorka projektu "Dane po warszawsku" w Fundacji TechSoup. Współpracuje z organizacjami pozarządowymi jako animatorka, trenerka i koordynatorka projektów społecznych, edukacyjnych i kulturalnych. Interesują ją działania łączące aspekty społeczny i technologiczny.
W dobie powszechnego dostępu do informacji otwartość danych publicznych staje się standardem. Jednak w post-cyfrowej rzeczywistości, w której społeczeństwo, administracja i biznes współistnieją w jednej przestrzeni komunikacyjnej, powinniśmy kłaść nacisk na to, co dzieje się dalej, tj. polityki i praktyki wykorzystania i przetworzenia wyjściowych danych. W prezentacji pokażemy wybrane sposoby wykorzystania otwartych danych miejskich.
Produkty i usługi wykorzystujące otwarte dane stają się coraz bardziej istotnym segmentem rynku. Śledzenie nowopowstających praktyk związanych z ich wykorzystaniem wydaje się bardzo istotne w praktyce badawczej. Produkty i usługi wykorzystujące otwarte dane stwarzają nowe przestrzenie do komunikacji marketingowej.
Przedstawienie wyników analizy innowacyjnych konkursów na aplikacje webowe i mobilne wykorzystujących otwarte dane, organizowanych w różnych krajach Europy i świata. Omówienie różnorodności metodologii konkursowych pod kątem ich efektywności i potencjału powstających aplikacji.
Badanie typu desk research uzupełnione o wywiady z organizatorami konkursów na aplikacje. Badanie jakościowe uwzględnia ok. 10 wybranych konkursów. Badanie przeprowadzone przez zespół projektu "MUNDO - Miejskie Usługi na Danych Oparte", w skład którego weszły Fundacja TechSoup, Pracownia Badań i Innowacji Społecznych "Stocznia" i Centrum Cyfrowe Fundacji Projekt: Polska.