PROGRAM
Michał Cortez, Saatchi & Saatchi Interactive Solutions
Specjalista eCommerce i digital marketingu, wykładowca akademicki (AGH Kraków, ALK Warszawa, UE Wrocław), z wykształcenia prawnik, absolwent WPiA UJ.
Specjalizuje się w strategiach sprzedażowych dla marek i sklepów internetowych i optymalizacji projektów eCommerce i działań on-line marketingowych (SEM, CRO, UX i SM).
Wcześniej związany m.in. z agencją The Addictives i z największym projektem fashion eCommerce w Polsce – ANSWEAR.com, z którym w ciągu zaledwie dwóch lat zdobył 12 nagród branżowych. Odpowiedzialny m.in. za strukturę funkcjonalną serwisu, wdrożenie i rozwój, implementację podejścia customer-centric w podległych mu obszarach, multichannel i mobile commerce. Współtworzył również kanał sprzedaży internetowej jednej z największych sieci handlowych w sektorze sportstyle – Sizeer (MIG Group).
Ex. demoscenowiec, dziennikarz, webmaster, szkoleniowiec, strateg, krytyczny obserwator nowych trendów, którymi dzieli się na facebook.com/iKomersiak i michalcortez.com
Kuba Barzak, Microsoft Polska
Odpowiedzialny za kompleksowe działania on-line wspierające sprzedaż produktów Microsoft w Polsce.
Marka w eCommerce często zdana jest na łaskę i niełaskę eRetailera (sklepu internetowego, porównywarki, marketplace’u). Niska jakość opisów produktów, błędne nazewnictwo zaniżają sprzedaż i odstraszają konsumentów szukających w Internecie informacji. Wprowadzenie w obrębie stron eRetailerów własnych elementów komunikacyjnych marki pozwala przejąć kontrolę nad całym contentem i jego stałą optymalizację.
Opowiemy jak wdrażaliśmy, badaliśmy i optymalizowaliśmy rozwiązania klasy Shop in Shop (strefy marki), które zwiększają sprzedaż nawet o kilkaset procent. Pokażemy co warto przetestować i zbadać i które dane analizować, żeby w swoich działaniach nie opierać się jedynie na przeświadczeniu, a twardych liczbach. Rozwiązania będą oparte na doświadczeniach z prowadzenia działań dla Microsoft Polska.
Pokażemy co badać i jak badać by mieć wymierne efekty!
W wystąpieniu zaprezentujemy sposoby ewaluacji najbardziej zaawansowanego narzędzia wspierającego sprzedaż w eCommerce jakim obecnie dysponują marki – tzw. Shop in Shopów, czyli dedykowanych stref producenta w obrębie stron eRetailerów (sklepów internetowych, porównywarek, portali aukcyjnych). Skupimy się na pokazaniu w jaki sposób
- testy A/B,
- analiza heat-map, scroll-map i click-map
pozwalają na zweryfikowanie rynkowych best practices w projektowaniu elementów komunikacyjnych marki i jak ich optymalizacja może przełożyć się na wymierne efekty (zaangażowanie, interakcje, sprzedaż).
Wg. naszej najlepszej wiedzy, jest to pierwsza tego rodzaju ewaluacja działań marki w polskim eCommerce oparta na twardych danych liczbowych. W Polsce sama świadomość istnienia tego rodzaju narzędzi do wspierania obecności marki na platformach sprzedażowych jest jeszcze stosunkowo mała, nie wspominając o sposobach ich testowania i optymalizacji.
Badania dla Microsoft Polska oparte były o: testy A/B assetsów marki na stronach eRetailerów, analizę zachowania użytkowników konsumujących przygotowane treści (heatmapy, scrollmapy, clickmapy) i wywiady z potencjalnymi Klientami w miejscach zakupu.
Partnerem w badaniu jest RTV EURO AGD i platforma www.euro.com.pl.