9.15 - 10.00
rejestracja uczestników, kawa powitalna
10.00-12.15
Sesja plenarna
Na sesję zaprasza Przewodnicząca Rady Programowej Agata Grabowska
Prelegenci:Magda Szcześniak, Eduard Lecerf, Filip Springer
10.00 - 10.15
Otwarcie Kongresu
Agata Grabowska - Przewodniczący Rady Programowej Kongresu, Elżbieta Gorajewska - Prezes Zarządu OFBOR, Mateusz Galica - Prezes Zarządu PTBRiO
Agata Grabowska - Przewodniczący Rady Programowej Kongresu, Elżbieta Gorajewska - Prezes Zarządu OFBOR, Mateusz Galica - Prezes Zarządu PTBRiO
10.15 - 10.45
10.45 - 11.15
11.15 - 11.45
11.45 - 12.15
wystąpienie sponsora głównego
Ariadna
Ariadna
12.15 - 13.30
przerwa na lunch
13.00-15.00
Sesja I
Styl życia
Na sesję zaprasza
Marta Olcoń-Kubicka
Prelegenci: Bartłomiej Brach, Dominika Sitnicka, Anna Kuropatwa, Jacek Pogorzelski, Tomek Jakubowski
Marta Olcoń-Kubicka
13.30 - 14.00
14.00 - 14.30
Sesja II
Demo/Gender
Na sesję zaprasza
Justyna Droździkowska
Prelegenci: Edyta Czarnota, Tomasz Bruss, Barbara Frątczak-Rudnicka, Marcin Klaus, Marcin Ejsmont
Justyna Droździkowska
15.00 - 15.30
przerwa na kawę
15.30-17.00
Sesja IV
Marka
Na sesję zaprasza
Iza Rudak
Prelegenci: Jacek Wasilewski, Tomasz Bartnik, Paulina Goch-Kenawy, Anna Niewiadomy, Maciej Biedziński, Krzysztof Sobieszek
Iza Rudak
15.30 - 16.00
16.00 - 16.30
Sesja II
Demo/Gender
Na sesję zaprasza
Michał Kociankowski
Prelegenci: Julia Izmałkowa, Ewa Góralska, Marek Grabowski, Iwona Wilmowska, Monika Kwiecień, Joanna Kiernicka
Michał Kociankowski
15.30 - 16.00
16.00 - 16.30
20.00
Research Mix Party
Dzień II - piątek, 14 października.
9.30 - 10.00
kawa powitalna
10.00-12.15
Sesja V
Przyszłość
Na sesję zaprasza
Sebastian Starzyński
Prelegenci: Natalia Hatalska, Albert Hupa, Monika Jaskulska, Justyna Czapiewska
Sebastian Starzyński
10.00 - 10.20
Sesja VI
Warsztat badacza
Na sesję zaprasza
Elżbieta Gorajewska
Prelegenci: Tomasz Dulinicz, Michał Protasiuk, Anna Gorączka, Katarzyna Sobolewska, Monika Mostowska-Żybura
Elżbieta Gorajewska
10.00 - 10.20
10.20 - 10.40
11.00 - 11.30
przerwa na kawę
11.30-12.30
Sesja VIII
Procesy
Na sesję zaprasza
Łukasz Mazurkiewicz
Prelegenci: Anna Talarczyk, Agnieszka Balcer, Anna Kiedrowska, Daria Plutecka, Aga Szóstek
Łukasz Mazurkiewicz
11.30 - 11.50
11.50 - 12.10
Sesja VI
Warsztat badacza
Na sesję zaprasza
Agnieszka Owsianko
Prelegenci: Tomasz Lechowicz, Natalia Suska, Marcin Sosnowski, Anna Jaglarska, Krzysztof Przybylski
Agnieszka Owsianko
11.50 - 12.10
12.30 - 13.30
przerwa na lunch
13.30-16.15
Warsztat I
Behavioural change
warsztat prowadzi
Agata Grabowska
Agata Grabowska
Behavioural change. Warsztat na którym wykorzystana zostaną narzędzia wypracowane na podstawie behavioral sciences, które pozwalają skutecznie wpływać na zmianę zachowań, a nie tylko opinii czy postaw. Uczestnicy zostaną wyposażeni w zestaw kilkunastu narzędzi i postawieni przed jednym, wspólnym, konkretnym problemem rozpisanym na szereg pytań-wyzwań. Przy pomocy moderatora rozrysowują ścieżkę behawioralną i zdefiniują zakres docelowego zachowania, wykorzystają narzędzia (oparte o tzw. heurystyki) i zaprojektują rozwiązania (w postaci tzw. nudges) oraz zarys schematu ich wdrożenia. Efektem warsztatu będą propozycje konkretnych produktów/usług/działań w odniesieniu do postawionego problemu. Korzyścią dla uczestników: możliwość zapoznania się z podstawami ekonomii behawioralnej i nabycie podstawowych umiejętności pracy z narzędziami z niej się wywodzącymi.
Warsztat poprowadzi Agata Grabowska, która wykłada Behavioral Economics for Social Cahneg na UW, a doświadczenie praktyczne zdobywała pracując w The Behavioral Architects w Sydney.
Warsztat poprowadzi Agata Grabowska, która wykłada Behavioral Economics for Social Cahneg na UW, a doświadczenie praktyczne zdobywała pracując w The Behavioral Architects w Sydney.
Warsztat II
Consumer trends
warsztat prowadzi
Katarzyna Gawlik
Katarzyna Gawlik
Consumer trends. Warsztat inspirowany materiałami z K16, największego polskiego projektu trendwatchingowego, pozwoli uczestnikom wyjść poza utarte schematy myślenia o konsumentach uwzględniając dynamikę nowych nurtów, zjawisk i wzorców konsumpcji związanych między innymi z rozwojem technologii i biotechnologii, poszukiwaniem autonomii i potrzebą detoksu. Zmierzymy się z pozornie wykluczającymi się zachowaniami konsumenckimi o charakterze permanentnej transgresji w odniesieniu do konkretnego, namacalnego problemu rozpisanego na szereg pytań-wyzwań. Efektem warsztatu będą propozycje konkretnych produktów/usług/działań w odniesieniu do postawionego problemu. Korzyścią dla uczestników: możliwość zapoznania się z materiałem K16 i umiejętność pracy z trendami.
Warsztat poprowadzi Kasia Gawlik, koordynatorka K16, współautorka raportów w ramach kolejnych edycji projektu K.
Warsztat poprowadzi Kasia Gawlik, koordynatorka K16, współautorka raportów w ramach kolejnych edycji projektu K.
Warsztat III
Design research
warsztat prowadzi
Marcin Piotrowski
Marcin Piotrowski
Design research. Warsztat, na którym uczestnicy będą mieli możliwość poćwiczenia w praktyce tego, czym jest design research. Zdefiniujemy problemy, a później będziemy starać się je rozwiązać wykorzystujące metody projektowe. Z pewnością zaprojektujemy badania, materiały badawcze, a później – sposób ich optymalnego wykorzystania. Ponieważ będziemy pracować także z projektantami, uczestnicy będą mieli szansę doświadczyć wiążącego się z tym potencjału – łatwości wprowadzania zmian oraz budowania na wcześniejszych rozwiązaniach. Efektem warsztatu będą propozycje konkretnych produktów/usług/działań w odniesieniu do postawionego problemu. Korzyścią dla uczestników: możliwość bezpiecznego przetestowania w praktyce podejścia design research, zorientowanie się w specyfice pracy projektantów a docelowo – uzyskanie większego zaangażowania respondentów.
Warsztat poprowadzi Marcin Piotrowski, który pracuje w Play i zajmuje się wykorzystaniem potencjału wynikającego z łączenia projektowania z badaniami.
Warsztat poprowadzi Marcin Piotrowski, który pracuje w Play i zajmuje się wykorzystaniem potencjału wynikającego z łączenia projektowania z badaniami.
16.30-17.00